11. února 2016

Valentine's day / red velvet brownies ...

Blíží se svátek všech zamilovaných a to VALENTÝN ...
Přišel mi dotaz, co bych koupila svému příteli nebo co už jsem koupila atd.
Tohle je hodně individuální, každý je jiný a u kluka to není tak lehké, jako u holky, které dáte třeba řetízek/náramek/prstýnek nebo květinu či pozvání na hezkou večeři ...
Nedávno jsem projížděla fitness recepty a objevila jsem takový super recept, který se hodí na tento den. Tedy pokud jste šikovné, tak si myslím, že tohle je super nápad, láska přeci prochází žaludkem ne ??? Proč by jste musely něco kupovat za každou cenu, když můžete něco dobroučkého upéct ...


Nemusíte péct zrovna tohle, můžete mu upéct cokoliv, co mu chutná. S přítelem vyloženě Valentýn neslavíme, ale nějaký dáreček si vždycky dáme.
Já to vždy spojím i se svátkem, který má o pár dní později. Letos jsem mu dárek už dala dopředu, nikdy to nevydržím a ještě jsem upekla tyto brownies, protože brownies miluje :). 
Tak a jdeme na to !!!

Budeme potřebovat - 

Chybí mi tam kokosový cukr 
TĚSTO 
Špaldová hladká mouka
Práškové kakao
Kokosový cukr - můžete nahradit klasickým, bude to sladší, ale nedávejte ho tam, tolik, co toho kokosového
Bílý jogurt
Rozpuštěný kokosový olej 
Přírodní červené barvivo
Vanilkový extrakt
Vajíčka - 1 celé vajco + 2 bílky 
Sůl

NÁPLŇ 
Odtučněný tvaroh 500 g
Bílek 1x 
Med/javorový sirup 2 polévkové lžičky 
Vanilkový extrakt 1 čajová lžička 

POSTUP 
Do misky si dáme 1 vajíčko, které důkladně rozšleháme metličkou. Dále přidáme 2 bílky z vajíčka, bílý jogurt ( 6 polévkových lžic), rozpuštěný kokosový olej ( 3 polévkové lžíce ), dále přidáme vanilkový extrakt (1 čajovou lžičku ) a kokosový cukr ( 3/4 hrnku ). Všechno pořádně zamícháme a poté přidáme kakao, špaldovou mouku ( 3/4 hrnku ), špetku soli a červené potravinářské barvivo ( 2 polévkové lžíce ) ....

Do druhé misky dáme všechny suroviny, které patří do náplně a zase poctivě promíchala ...
Vyndáme si zapékací misku cca o 20 x 20 cm, do které dáme papír na pečení. Do misky jsem nalijeme zhruba něco málo přes půl připraveného těsta, rozprostřeme ho po celé misce. Poté na těsto nalijeme náplň, kterou opět rozetřeme po celém těstě. Navrch dáme zbytek těsta. 

Troubu předehřejeme na těch cca 200 stupňů a pečeme 30 až 35 minut. 

Až misku vyndáme, necháme těsto pořádně vychladnou na plotně. 
Poté, co těsto vychladne vykrajujeme srdíčka, buď pomocí vykrajovátka a nebo ručně. 

Jsem zvědavá, jak se Vám Valentýnské pečení povedlo a jak Vám chutná ???
Můžete mi poslat fotku do zpráv na FB dennie's life blog a nebo na instagramu dát #DenniesLifeFood.
Těším se ! A těm, kdo slaví tento svátek, bych chtěla popřát, aby jste si to užili :)...
I když na vyznání citů a lásky a udělání si hezkého dne/večera nepotřebujeme tento den, ale můžeme si ho udělat kdykoliv jindy !!!


To bych nebyla já, aby mi vše šlo, jako po másle :D ... takže Vám řeknu "story", které se váže právě k tomuto pečení ....
Kde bych začala ... šla jsem do města do zdravé výživy, byla jsem si jistá, že tam pořád je. Omyl, už byla zrušena byl tam nějaký jiný obchod, tak jsem si vydala do druhého krámku, kde jsem si byla také pořád jistá, že tam je. Opět omyl !!!
Achjo. Nevěděla jsem, kde je další obchod se zdravou výživou, tak jsem si něco vygooglila, tam mi to zobrazilo rovnou mapu a tak jsem šla zpátky přes celé město. Konečně vidím nápis něco jako "zdravá ... " to druhé slovo si nepamatuji. Vešla jsem dovnitř a koukám, jak puk a slečna, co si přeji, já tak koukám a říkám "tady asi kokosový olej nemáte, že" ... ona na to, že ne, že musím do zdravé výživy, tak mě navedla kudy mám jít a tak jsem šla. Po cestě jsem ještě volala kamarádce, kde to přesně je. No nic, hlavně, že jsem okolo toho obchodu procházela :DDD.
Ve zdravé výživě jsem si nakoupila potřebné a šla jsem.
Cestou jsem se stavila ještě v Kauflandu pro zbytek ingrediencí, které jsem neměla.
Přijdu domů a říkám, tak se na to rovnou vrhu.
Udělala jsem si těsto, poté naplň a říkám ... kur... ehm kurník, proč to těsto vypadá, jak když jdu péct chleba ??? Neřešila jsem to a dala to podle postupu do zapékací misky a čekala, až se rozehřeje trouba. Pročítám znovu postup a ejhle, chybička se vloudila  !!!!
Místo toho, aby ingredience do misky dávala a míchala postupně, TAK JAK MÁTE NAPSANÉ V POSTUPU, dala jsem je tam všechny a těsto míchala ... vůbec to nemělo tekutou konzistenci :DDD ... říkám "OK, tak ještě jednou, však to se stane" ... jenže jsem musela znovu do Kaufu, protože jsem neměla vajíčka :DDD tak jsem šla .. na podruhé těsto bylo skvělé !!! Děkuji, že obchod mám fakt kousíček, aby se mi už znovu do toho deště nechtělo ...
Když jsem vše dodělala, dělalo se mi úplně špatně, protože ten vanilkový extrakt je fakt hodně aromatický a už mi ten "smrad" lezl krkem, vůbec jsem výsledné brownies nechtěla ochutnat. Ochutnala jsem až večer, kdy už jsem byla fakt zvědavá, jak to chutná. Sranda je, že když jsem tam poprvé lila lžičku toho extraktu, tak jsem říkala, bože to je vůně, hned bych to snědla :DDD.

Poté, když jsem zapékací mísu vyndala z trouby, tak jsem na to opět koukala, jak puk. Těsto nějak nakynulo, tak jsem si říkala, že z toho asi nebudu vykrajovat srdíčka a nakonec to nakrájím na malé kostky :DDD. Nechala jsem to být a až to vychladne, tak vymyslím, co s tím.
Nakonec se vše povedlo, protože těsto po vychladnutí "zplasklo" a srdíčka z toho šli krásně vykrojit/vyřezat ... když jsem vykrajovala, zase se mi dělalo blbě, nemohla bych být cukrářka, ten "smrad/vůně" by mi asi nedělalo dobře. Me to chutnalo, ale Patasovi moc ne, pro nej to nebylo sladke... :DDD

(Článek jsem psala už včera, zveřejňuji ho dnes)

PROSÍM VÁS- JEDNA RADA PRO TY, KTEŘÍ TOTO BUDOU PÉCT !!!
No vlastně mám dvě rady !
1.těsto musí být v míse fakt rovnoměrně a nemělo by být vyšší, než je 1 cm. V případě, že bude, srdíčka půjdou hůře vykrajovat.
2. těsto nechte vážně vystydnout, jinak se Vám vykrajování nepovede, ani za nic. Těsto se rozjede do všech stran. Já byla totiž nedočkavá a řekla jsem, že zkusím jedno srdce vykrojit a vůbec to nešlo a rozjelo se to a vrchní vrstva těsta popraskala, takže nebuďte hrrr, jako já. Já bohužel taková jsem, že všechno musí mít/udělat hned a teď !!!!

Ps: nečekejte, že to bude sladké, jak nějaký moučník (KTERÝ JE NEZDRAVÝ) !!!
Sladké to je, ale ne, jak asi očekáváte.

#EnjoyIt

2 komentáře: